FANDOM

Dakoo Hoof - Iridoński Zabrak. Kolega Kaia i Terica.

WyglądEdytuj

Daako, jak każdy zabrak, ma na głowie wyrostki kostne, przypominające rogi oraz ciemnobeżową skórę. Ma zielone oczy oraz krótkie włosy z tyłu głowy. Nosi na sobie smukły, brązowy strój, idealny, aby przetrwać na Kashyyyku. Walczy nietypowym mieczem o zielono-fioletowym ostrzu.

Cechy Edytuj

Daako Hoof w młodym wieku trafił do Zakonu Jedi. Tam bardzo mocno związał się z mistrzynią Silen, która zaczęła go szkolić. Jego przywiązanie często skutkowało niekontrolowaniem emocji lub zagubieniem, między innymi podczas złapania mistrzyni młodego Hoofa. Mimo swojego braku doświadczenia oraz niezorganizowania pracował nad sobą ,biorąc za wzór starszych kolegów- Kaia i Terica. Z czasem nauczył się opanowania i nie był już tym samym, młodym i nieodpowiedzialnym Zabrakiem, został wzorem godnym naśladowania.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w roku 31 BBY na Iridonii - ojczystej planecie Zabraków. W wieku 4 lat odkryto, że jest wrażliwy na Moc. Był szkolony przez mistrzynie Silen. W roku 21 BBY dostał miecz świetlny od Silen po swoim wuju. Niestety, miecz nie posiadał kryształu a także był nieco uszkodzony. Tak więc Zabrak postanowił go naprawić. Gdy miecz wyglądał dosyć przyzwoicie, Hoof umieścił w nim kryształ, który znalazł na Ilumie. Ostrze przybrało nietypową barwę fioletową zmieszaną z zielenią. Od tej pory posługiwał się dwukolorową bronią. Kiedy miał 11 lat brał udział w Drugiej Bitwie o Devaron razem z Kaiem i Tericiem. Został oddzielony od reszty i razem z jego rówieśnikami pokonał atakujące droidy oraz niezwykle silne MagnaGuardy. W tej bitwie został uratowany przez Knife'a. Walka była zwycięztwem Republiki, a separatysta został schwytany.

Rozkaz 66: krótko przed i krótko po Edytuj

Hoof poleciał na Kashyyk, aby wspomóc Wookiech. Daako odstawił mistrzynię oraz Klony przy miejscu zbiórki, bliżej miasta. Sam poleciał poszukać lądowiska. Niestety, w statek strzeliła kanonierka, dlatego Zabrak był zmuszony lądować awaryjnie w lesie, po czym dołączył do reszty. Zaczął się szturm. Uratowano wówczas kilku Wookieech. Po całym procederze, Hoof został wysłany na zwiady. Kiedy wracał, Klonom kazano wykonać Rozkaz 66! Daako usłyszał strzał. Pobiegł zobaczyć o co chodzi i wtedy jego oczom ukazała się straszna śmierć mistrzyni Silen. To wydarzenie mocno wstrząsnęło młodym Zabrakiem. W między czasie zauważył go Knife. Ściągnął swój hełm. Patrzyli sobie w oczy,a porucznik dał znak Hoofowi, aby uciekał jak najdalej.

Ratunek Garrhiego Edytuj

Więcej informacji w artykule: Garrhoch.

Kilka godzin po dziwnym spotkaniu z Knife'em, Wookiee-albinos - Garrhoch został zaatakowany przez droidy na ścigaczach. Wtedy zza drzewa wyskoczył chowający się przed klonami Daako, zniszczył droidy swoim mieczem i uratował Wookieego. Daako chciał, aby Garrhoch wrócił do domu, lecz ten odmówił i wywarczał coś w Shyriiwooku, co oznaczało, że ma wobec Daako dług życia.

Lata w ukryciu Edytuj

Przez pierwsze lata czystki Daako mieszkał w swoim zniszczonym statku razem z Wookieem, który nie chciał go opuścić i próbował wyręczyć Hoofa we wszystkim , w czym mógł. Daako zaczął naprawiać statek, a Garrhoch zapewniał wyżywienie dla swojego wybawcy. Pewnego dnia na Kashyyyk wysłano oddziały Imperium, które zaczęły łapać znaczną ilość Wookieech do niewoli. Hoof uświadomił sobie, że nowe rządy są jedną wielką tyranią i że musi się ukrywać. Powstrzymał albinosa, który chciał rzucić się na ratunek rodakom. Padawan wrócił do naprawiania statku i doszedł do wniosku, że potrzebuje nowe części. Załamał się, ale Wookiee próbował go pocieszyć i mimo, że zabrak nie znał jego języka, doskonale rozumiał, co chce przekazać. Daako i Garrhie przyzwyczaili się do sytuacji i każdego dnia zmagali się z dziką naturą Kashyyyku. Pewnego dnia bohaterowie napotkali ukrywających się ocalałych Wookieech. Garrhie chciał się schować, ale jeden z mężczyzn go zauważył i zaczął bójkę, uważając, że okrutna sytuacja pochodzi od przeklętego albinosa. Daako wbiegł między nich. Wookiee warknął, a Hoof próbował do nich przemówić. Nic to nie dało, więc musieli opuścić ocalałych mieszkańców i wrócili na statek. Rok później na planetę przyleciał patrol, który przeszukiwał planetę. Była to drużyna Limbo. Jej lider oddzielił się i poszedł przodem, na wypadek znalezienia Wookieech, których nie chciał schwytać, tylko co najwyżej ostrzec. Gdy przeszukiwał las natknął się na albinosa, który go zaatakował. Wtedy Hoof rozdzielił ich, gdyż poznał Knife'a. Ten zdjął hełm i poszedł z Hoofem. Powiedział mu o Kaiu, który służy ciemnej stronie oraz o wykorzystywaniu Wookieech. Garrhoch się przejął i polubił klona. Niestety Knife musiał wracać, informując, że jeszcze się odezwie. Po tym klony opuściły planetę z gołymi rękami. Daako przypomniał sobie czasy walki ramię w ramię i uświadomił sobie, że nie powinien zaniedbywać szkolenia na jedi. Zaczął intensywny trening w środku lasu.

Walka z Imperium Edytuj

Gdy Hoof intensywnie ćwiczył, na planecie rozbił się imperialny V-wing. Przyleciał nim Knife. Bohaterowie wyciągnęli rannego. Ten oznajmił, że na dobre zdradził Imperium oraz że przywiózł części do naprawy statku. Daako podziękował klonowi i wziął się za naprawę frachtowca. Niestety na planetę wysłano prom Imperium z dużym oddziałem szturmowców, w tym z drużyną Limbo. Mieli oni odszukać jedi, do którego leciał zdrajca. Dwaj żołnierze napotkali bohaterów, ale Daako ich obezwładnił. Były to klony - Void i Storm. Knife przekonał ich, aby się do niego przyłączyli. Zorganizowano plan. W czasie, gdy Garrhie i bracia Knife'a odbijali niedawno złapanych jeńców, Daako i Knife ich osłaniali i zniszczyli kokpit promu. Wookiee włączyli się do walki. Hoof zabijał szturmowców swoim mieczem i biegle korzystał z mocy. W tym czasie Knife został aresztowany przez Hole'a, a spod wraku wydostał się oficer, podbigł do uciekającej kobiety z dzieckiem i wziął je za zakładnika. Hole uświadomił sobie, że to przegięcie i poświęcił się ratując dziecko. W tym czasie Daako uwolnił Knife'a i ten podbiegł do umierającego brata. Daako, Wookiee i klony dalej walczyli i pokonali cały oddział z wielkim trudem, ale jednak. Jeden ze szturmowców podniósł się i strzelił Garrhiemu w plecy. Obydwaj padli. Klony zaniosły rannego na statek. Void zaczął go leczyć, a Daako uświadomił Wookieem, że dzięki Garrhochowi cieszą się wolnością. Wookiee zaczęli pomagać jak tylko mogą. W tym czasie Hoof naprawił statek i odeskortował Wookieech w bezpieczne miejsce. Albinos miał się lepiej, a Wookiee strzegący przez dwa klony wybudowali osadę. W międzyczasie Hoof usłyszał w głowie głos Terica i otrzymał sygnał z planety Hutlar. On i Knife opuścili Kashyyyk, rozstając się z Garrhiem wbrew jego woli i polecieli odszukać Terica.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko Daako - Hoof w języku angielskim oznacza kopyto.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki