FANDOM

CT-0264, nazywany Knife - klon i dowódca drużyny Limbo. W 14 BBY zdradził Imperium.

Wygląd Edytuj

Knife jest żołnierzem-klonem, więc jak na niego przystało, nosi na sobie zbroję II fazy. Jest ona zielona, co znacznie pomaga w kamuflarzu. Porucznik nosi na sobie naramiennik i czarną kamę, co symbolizuje rangę. Ma czarne włosy i brązowe oczy jak większość klonów.

Cechy Edytuj

Knife wiernie wykonuje rozkazy mistrzyni Silen. Jest gotów poświęcić się za Republikę i za panią generał oraz jej ucznia, Daako , za którego czuje się odpowiedzialny. Knife jest bardzo opanowany. Nie boi się walki i zachęca swoich braci do udziału w boju. W jego drużynie wszyscy mówią do siebie jak do rodziny i mimo wszystko są posłuszni porucznikowi. Knife ma również doskonały dar odróżniania dobra od zła i potrafi przeciwstawić się niesłusznym rozkazom, gdyż ma uszkodzony chip.Mimo,że nie był skolony w pilotażu, ma doświadczenie w obsłudze statków, gdyż brał przykład z Daako i mistrzyni Silen.

Biografia Edytuj

Pod rozkazami Silen Edytuj

W młodości CT-0264 był szkolony przez Jango Fetta. Był jednym z najbardziej udanych egzemplarzy klonów. Doświadczeniem dorównywał komandosom. Został dowódcą drużyny Limbo, w której skład wchodzili: sierżant CT-7842 oraz szeregowi Storm i Void. Limbo należała do 41 Elitarnego Legionu i znajdowała się pod rozkazami mistrzyni Silen. Knife brał udział w  Drugiej Bitwie o Devaron, gdzie wraz ze swoją drużyną wspierał wojsko na ziemi i uratował z opałów Daako. Podczas bitwy klonom udało się zniszczyć oddział droidów bojowych oraz z pomocą jedi schwytać stacjonujących tam separatystów. Gdy walczył, został  ranny w głowę, lecz szybko wyzdrowiał i był gotów, aby wspomóc swoją generał w bitwie o Kashyyyk.

Na Kashyyyku Edytuj

41 Elitarny Legion wylądował na Kashyyyku, aby wspomóc Wookieech. Drużyna Limbo przyleciała frachtowcem pilotowanym przez mistrzynię Silen i jej padawana. Knife i jego bracia bronili miasta Kachircho od południa. Pokonali wiele blaszaków" i uratowali kilku pojmanych Wookieech. Mistrzyni Silen obmyśliła plan dalszej walki i wysłała Daako na zwiady, gdyż wojska separatystów były daleko. Knife dostał zawrotów głowy, poczuł się niezdolnym do walki. Przez kolejne minuty ból nie ustępował. Wszystko było spowodowane raną z poprzedniej walki. I wtedy się zaczęło. Palpatine wydał rozkaz 66, o którym z całej drużyny dowiedzieli się tylko Knife i sierżant Hole. Knife nie chciał wykonać rozkazu i uznał go za pomyłkę, przez  uszkodzony chip, który był źródłem bólu, lecz Hole, który w pierwszej kolejności ślepo wykonywał polecenia wyższych dowódców i nie ufał bezgranicznie porucznikowi o buntowniczym charakterze, wyrwał się, podszedł do generał i bez wachania zastrzelił ją. Rozległ się wielki huk, który usłuszał wracający ze zwiadów Daako. Podszedł bliżej i ukrywając się w krzakach, przyglądał się umierającej mistrzyni. Nie wierzył własnym oczom i schował się jeszcze głębiej. Wtedy zauważył go Knife. Patrzyli sobie w oczy przez dłuższą chwilę, a zawiedziony klon nie był w stanie nawet się ruszyć. Rzucił pistolet na ziemię i wykonał ruch oczami tak, jakby chciał, aby chłopak uciekał. I tak się stało. Młody padawan pobiegł jak najdalej, a Knife próbował dojść do siebie. Odbył ważną rozmowę z żołnierzami. Void i Storm uważali, że wszystko się zmieniło i trzeba postępować jak Hole. Wtedy Knife kazał im zdjąć hełmy. Próbował uświadomić braciom, że mimo podobnego wyglądu także są ludźmi i cokolwiek miałoby się stać w służbie dla Imperium, on niedopuści, aby wykorzystywano ich do równie nikczemnych celów. Żołnierze wysłuchali porucznika, częściowo popierając jego wybór, ale Hole nadal nie rozumiał buntu ze strony brata. Był ślepy. Knife chciał mu wszystko wytłumaczyć, ale nie potrafił. Wtedy żołnierze usłyszeli strzały. Droidy bojowe były bliżej. Knife poczuł się trochę lepiej i powiedział, że nigdy nie straci zapału żołnierza oraz, że Wookiee sami się nie uratują. Klony postanowiły walczyć z niemal dziesięciokrotnie większym oddziałem, wykorzystując element zaskoczenia. Gdy droidy zbliżyły się do skarpy, na której znajdowała się  drużyna Limbo, Void wystrzelił rakietę w kierunku droida-czołgu. Udało się go zniszczyć. Wtedy droidy zaczęły strzelać. Knife zaproponował rozdzielenie się. On i Hole zbiegli z lewej strony skarpy, a Void i pełen zapału Storm - z prawej. Drużyna zniszczyła znaczną część droidów. Hole strzelał zza niewielkiej skały i wtedy dowódca droidów przystawił mu blaster do głowy. Miał już strzelić, ale Knife ocalił sierżanta, niszcząc droida i tłumacząc mu, że braci się nie zostawia, niezależnie od rangi czy doświadczenia. Po tym klony zniszczyły kolejny czołg oraz niebezpieczne droidy-kamikadze, a z pozostałą garstką "blaszaków" rozprawił się Storm i jego minigun. Żołnierze uznali bitwę za sukces, a Knife cieszył się, że Wookieech czeka lepsze życie. Niestety nie miał racji. Poza tym cały czas rozpaczał nad śmiercią generał Silen, obwiniając siebie oraz zastanawiał się dlaczego wszyscy zachowują się inaczej. 

W szeregach ImperiumEdytuj

Knife i jego drużyna byli jedną z najlepszych jednostek, więc poddano ją leczeniu, które spowolniło proces starzenia do normalnego tempa, aby mogli dłużej służyć Imperium. Drużyna Limbo brała udział w pościgu jedi i była pod dowództwem inkwizykora Kaia. Klony przeszukiwały budynek, w którym mieszkał Twi'lekański mistrz i natknęły się na współlokatora jedi. Postrzelił Voida i nie chciał się poddać, więc Hole go zastrzelił. Pościg trwał dalej, a Knife nie mógł uwierzyć w to, co robi, ale aby uniknąć konsekwencji, słuchał rozkazów. Jedi został złapany. Pewnego dnia porucznik i jego drużyna zostali wysłani na Kashyyyk, aby przeszukać archipelag Wawaatt. Knife oddzielił się od braci, aby pójść na zwiad. Po drodze usłyszał głos. Postanowił podejść bliżej, ale Garrhoch go zaatakował. Knife nie miał na celu zabić, ani złapać Wookieego, więc jedynie się bronił. Wtedy przyszedł Daako. Już miał zaatakować szturmowca, ale ten znieruchomiał i zrzucił swój hełm na ziemię. Daako poznał w nim swojego przyjaciela. Zdziwiony Knife chciał uciec, nie wierząc, że to Daako, lecz ten go powstrzymał. Biały Wookiee zaprosił Knife'a na kolację, ale miał do niego ograniczone zaufanie. Knife powiedział, że ma dosyć słuchania propagand Imperium oraz, że rozważa dezercję. Wytłumaczył, że Wookiee, o których wolność walczył przed laty, są niewoleni, a jego bracia są jak sterowane marionetki Imperium. Powiedział także , że rozpoznał kolegę Daako, Kaia , lecz został on inkwizytorem. Po tym drużyna Limbo próbowała skontaktować się z porucznikiem i był on zmuszony opuścić jedi, obiecując, że się jeszcze odezwie. Kilka miesięcy po tym, postanowił opuścić szeregi. Zapytał się braci, czy chcą się do niego przyłączyć, ale żołnierze nie chcieli podejmować ryzyka. Gdy Hole usłyszał o postanowieniu porucznika, uznał to za przegięcie i postanowił poinformować o tym imperialnych. Gdy szedł do oficera, aby mu powiedzieć o zdradzie brata, przerwał mu inkwizytor, mistrz Kaia, który stacjonował na Arquitensie. Wyczuł bowiem, że ma to coś wspólnego z Jedi. Hole z lekkim wahaniem powiedział inkwizytorowi wszystko, co wiedział. Kilka godzin później, gdy wszyscy spali, Knife postanowił opuścić krążownik skradzionym V-wingiem. Po drodze do hangaru natknął się na inkwizytora. Ten zapytał go, co chce zrobić. Knife odpowiedział, że musi pełnić straż w hangarze. Inkwizytor wiedział, co Knife zamierza i puścił go wolno, lecz gdy wystartował wysłał dwa statki, aby go śledziły i zestrzeliły jak będzie lądował, aby się dowiedzieć dokąd chce polecieć. V-wingi śledziły klona aż do Kashyyyku. Knife zauważył, że jest śledzony i zestrzelił jeden statek, niestety drugi trafił myśliwiec Knife'a i ten się rozbił. Statek wybuchł po zderzeniu z powierzchnią planety. Pilot V-winga uznał, że nie żyje.

Z Daako HoofemEdytuj

Do miejsca wypadku klona przyszedł Hoof i jego przyjaciel. Wookiee usłyszał jęki i wyciągnął nieszczęsnego klona. Knife jeszcze żył. Wydusił z siebie, że wrócił tak jak obiecał. Garrhie zaniósł go na statek, gdzie szybko doszedł do siebie. Powiedział Daako, że miał na V-wingu części potrzebne do naprawy frachtowca. Daako podziękował żołnierzowi i poszedł z Wookieem poszukać elementów do naprawy. Gdy Garrhie i Daako wyzbierali potrzebne części, wzięli się za naprawę statku, lecz przerwał to imperialny statek, lądujący na planecie. Był na nim spory oddział szturmowców oraz drużyna Limbo dowodzona przez starszego sierżanta Hole'a. Zostali oni wysłani w celu znalezieniu tego, na czym zależało Knife'owi. Inkwizytor przypuścił, że chodzi tu o jedi, gdyż wyczuł bojącego się padawana, gdy zajrzał do umysłu klona podczas rozmowy na statku. Szturmowcy patrolowali całą wyspę, na której rozbił się V-wing i w międzyczasie złapali kilkunastu Wookieech. Knife, biały Wookiee i Daako przyglądali się temu obmyślając plan. Wtedy zostali nakryci przez dwóch szturmowców. Byli to Storm i Void. Chcieli strzelić,ale Daako wyrzucił ich broń mocą,a były porucznik przypomniał im czasy walki ramię w ramię z jedi na czele. Szeregowi postanowili wesprzeć Hoofa. W tym czasie Garrhie nie mógł znieść patrzenia na złapanych rodaków. Byli oni pilonowani przez sześciu żołnierzy, kilkadziesiąt metrów od promu imperium. Bohaterowie rozdzielili się. Podczas gdy Garrhie, Void i Storm podjęli się próby uwolnienia niewolników, Knife i Hoof postanowili zniszczyć prom i osłaniać grupę Garrhocha przed ostrzałem. Klon rzucił jedynym granatem w kierunku statku. Kokpit promu został zniszczony, a szturmowcy, którzy byli na zewnątrz postanowili się bronić. Daako ze swoim nietypowym mieczem pokonał wielu żołnierzy, a Knife był niewiele gorszy. W tym czasie Garchie uwolnił jeńców. Wśród nich byli wojownicy, którzy włączyli się do walki. Bohaterowie walczyli dalej niemalże bez strat. Wtedy Knife natknął się na Hole'a.Sierżant  chciał go zabić. Wtedy Knife zapytał się go, czy na pewno chce, aby Wookiee byli niewoleni. W końcu kilka lat temu walczyli ramię w ramię o ich wolność. Hole uzmysłowił sobie, że jest tylko bezmyślną marionetką, nie lepszą od droidów z czasów wojny. Mimo wszystko nie mógł ustąpić. Oszczędził porucznika i kazał go zakuć. Wtedy spod gruzów promu wygrzebał się imperialny oficer. Hole pomógł mu wstać. Oficer widząc jedi i Wookieech, którzy zabili większość oddziału, podbiegł do uciekającej kobiety Wookiee z dzieckiem, wyrwał je i przystawił mu blaster, grożąc, że jak jedi się nie podda, bez wahania strzeli, a następnie wezwie posiłki i rozprawi się z buntownikami. Zakuty Knife zapytał się brata, czy aby na pewno o to walczył. Wtedy w Hole'u coś się wzbudziło. Podszedł do oficera i rzucił się na niego, wyrywając dziecko. Oficer strzelił w sierżanta, lecz ten dalej się czołgał z dzieckiem. Ranny oficer podszedł do niego i próbował go dobić, ale wtedy przyszedł  uwolniony przez Hoofa Knife i zakończył karierę oficera. Hoof oddał dziecko matce, a Knife podszedł do żołnierza. Jego rana krwawiła. W czasie gdy Void, Storm i Wookiee zwalczali szturmowców, Knife  zdjął hełmy, swój i Hole'a oraz powiedział, że dokonał właściwego wyboru i że jego zachowanie było godne bohatera. Hole wydusił z siebie słowa: ,,zawsze gotów do walki, poruczniku" i umarł. Knife musiał się otrząsnąć i wrócić do walki. Postanowił wesprzeć swoich braci i Hoofa. Została tylko garstka szturmowców. Z kilkoma z nich rozprawił się Garrhie i jego włócznia.  Resztę obezwładnił Daako, a klony wymierzyły im sprawiedliwość. Bohaterowie uznali powstanie za zwycięztwo, ale niestety, jedna z ofiar Garrhiego podniosła się i strzeliła mu w plecy. Po strzale zarówno szturmowiec jak i Wookiee padli na ziemię. Rana Garrhocha była głęboka. Klony zaniosły go na statek Hoofa, aby go wyleczyć. Knife wykonywał mu opatrunki. Wookiee tylko stali i patrzyli, dopóki Daako nie uświadomił im, że gdyby nie Garrhoch, byłoby z nimi źle i Wookiee postanowili pomóc. Nosili wodę oraz robili różnego rodzaju maści, aby wyleczyć walecznego młodzieńca-albinosa. Przekonali się, że albinizm wcale nie oznacza zła i nabrali szacunek do bohatera. W  tym czasie Knife wymienił się z szeregowymi i pomógł Daako w naprawie statku. Mówił mu, że nie chce, aby kolejny jego przyjaciel stracił życie. W końcu Hoof naprawił swój frachtowiec i postanowił przewieźć Wookieech w bezpieczniejsze miejsce. Polecieli na nieodwiedzaną i niezaludnioną wyspę po drugiej stronie planety, omijając patrole imperium. W końcu wylądowali. Stan Garrhiego był stabilny, ale nadal trzeba było go leczyć, gdyż rana była głęboka. Wookiee postanowili założyć osadę w środku lasu i starannie zajmować się Garrhochem. Następnego dnia Daako otrzymał sygnał z planety Hutlar. Był to Teric . Daako przyszedł ostatni raz do Garrhiego i oznajmił, że musi opuścić planetę. Garrhie chciał lecieć z nim, gdyż miał dług, ale padawan powiedział mu, że musi zostać, a Knife kazał pozostać Voidowi i Stormowi z Wookieemi i powiedział im, że mają ich strzec za wszelką cenę. Tak jak Hole. Żołnierze pożegnali się z porucznikiem, który opuścił planetę razem z Daako Hoofem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki