FANDOM

Wygląd Edytuj

Teric ma srebrzyste włosy i niebieskie oczy oraz bladą cerę. Nosi na sobie grube szaty jedi w odcieniach beżu i błękitu. Walczy swoim niebieskim mieczem świetlnym.

Cechy Edytuj

Teric Norto jest bardzo wiernym uczniem. Do wszystkiego podchodzi z odwagą i opanowaniem. Nie lubi latać statkami. Często medytuje. Stara się poznać swój życiowy cel. Wspiera młodszego o dwa lata Daako Hoofa po śmierci mistrzyni oraz próbuje przeciągnąć Kaia na właściwą stronę, co świadczy o jego dojrzałości i opiekuńczości. Jest bardzo wierny zakonowi. Kieruje się mottem: "Nie bój się, wszystko będzie tak, jak Moc ustaliła, każdy ma swój cel".

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Teric urodził się na Chandrili w zamożnej rodzinie. Gdy miał 3,5 roku został odnaleziony przez jedi i zabrany do świątyni. Tam został jednym z najmądzejszych i najposłuszniejszych adeptów Yody. Prowadził zdrową rywalizację ze swoim rówieśnikiem, Kaiem Mon-Werem. Gdy zbudowali swoje miecze świetlne, a Yoda uznał, że są gotowi, aby być padawanami, Teric został uczniem Reta Shaala , a Kai był szkolony przez Gtaila Bracka. W czasie wojny bohaterowie dzielnie walczyli razem z Zabrakiem, Daako Hoofem .

Na wojnie i poza nią Edytuj

Teric wiernie wykonywał polecenia swojego mistrza. Posługiwał się IV formą walki mieczem oraz biegle korzystał z mocy. Brał udział między innymi w bitwie o Teth, w której walczył u boku mistrza Shaala. Republika wygrała walkę, a Teric zasłużył na pochwałę za odwagę. Rok później on, Daako, Kai i ich mistrzowie brali udział w Drugiej Bitwie o Devaron. Norto walczył z Kaiem ramię w ramię i rywalizowali o to, kto zniszczy najwięcej droidów. Niestety oni i Daako zostali oddzieleni od swoich mistrzów i utknęli w wąwozie. Próbowali się wydostać, ale nie udało im się. Wtedy przybyły czołgi AAT oraz oddział niszczycieli. Droidy szybko spostrzegły jedi i zaczęły strzelać. Kai wymyślił, aby zrzucić na czołgi głazy ze skarpy za pomocą Mocy. Chciał to zrobić samemu, ale nic to nie dało, więc Daako i Teric pomogli mu. Skała nie chciała spaść, ale gdy chłopcy się skoncentrowali, zrzucili kamienie na droidy bojowe. Później nasłano na nich trzech MagnaGuardów. Separatyści myśleli, że mają wszystko pod kontrolą, lecz padawanowie po długich zmaganiach pokonali droidy. Jeden z MagnaGuardów ostatecznie wysadził się, niszcząc przy tym całą jaskinię. Teric i jego koledzy cudem się wydostali i musieli się przedostać na drugą stronę wielkiego wąwozu. Na przeciwko widzieli mistrzynię Silen, mistrza Bracka oraz klony, lecz za nimi podążał spory oddział droidów. Bohaterowie nie mieli wyboru i musieli skoczyć. Nie przeżyliby, gdyby nie ich mistrzowie. Silen i Gtail unieśli Mocą Kaia i Terica, a porucznik Knife wyciągnął trzymającego się skarpy Daako Hoofa . Ostatecznie klony dowodzone przez mistrzynię Silen pokonały oddział droidów, a przywódca separatystów, Klurr Nalt, został schwytany. Po walce Teric opowiedział o wszystkim mistrzowi, przebywającemu w tym czasie w świątyni. Jakiś czas później Teric i jego mistrz brali udział w bitwie powietrznej nad Cato Neimodią. Na początku szło im bardzo dobrze, ale myśliwiec mistrza został zestrzelony w wyniku rozkazu 66. Zdesperowany Teric był zmuszony uciekać swoim myśliwcem Eta-2. Nie mógł uwierzyć, że Republika zdradziła jedi. Początkowo rozpaczał, że nie mógł pomóc mistrzowi, ale się opanował, ponieważ jedi nie powinni się przywiązywać.

Na Nal Hutta Edytuj

Po wojnie klonów Norto starał się nie utrzymywać z nikim kontaktów, gdyż powstało imperium, a Palpatine wydał rozkaz eksterminacji wszystkich jedi. Teric zamieszkał w niezaludnionej części Nal Hutta, gdzie żył głównie z handlu i starał się nie rzucać w oczy. Pewnego dnia, gdy poleciał na Nar Shaada, księżyc Nal Hutty, kupując części do naprawy silnika, usłyszał znajomy głos połączony z piskiem. Jak się później okazało, był to głos Obi-Wana, wydawany przez zniszczonego droida.Padawan bez zastanowienia kupił niekompletnego i popsutego astromecha, prosząc o niewymienianie pamięci i tym samym- rezygnując z części do naprawy silnika. Idąc do statku ,wpadł w konflikt z przemytnikami i był zmuszony uciekać. Załadował droida na statek i uciekł, wskakując w nadprzestrzeń za pomocą zostawionego nad księżycem pierścienia. Udał się do sektoru Senex, gdzie musiał ukrywać przed imperialnymi V-wingami. Gdy komunikował się z Hoofem, zderzył się z asteroidą i przez nienaprawiony silnik, jego statek uległ awarii i rozbił się na lodowej planecie Hutlar.

Lodowa planeta Edytuj

Teric zamieszkał na Hutlar w zniszczonym AT-DP z wojen klonów i naprawił droida. Później okazało się, że to należąca do Kenobiego R4-P17, która zawiera liczne hologramy z wybitnym członkiem rady. Dzięki temu Teric stworzył silną więź z Arfour i uczył się z nagrań z Obi-Wanem. Na lodowej planecie każdy dzień to dla Terica walka o życie. Musiał żywić się tamtejszą zwierzyną oraz lodowymi meiloorunami z płożących się drzew, które były jednymi z niewielu roślin mogących przetrwać w takich warunkach. Po jakimś czasie młody jedi odnalazł na planecie placówkę, w której stacjonowało imperium oraz miał dziwne sny, które okazały się być rzeczywistością, a Teric spotykał się z innymi przez moc. Innego dnia wyczuł, że z Kaiem jest coś nie tak. Po kilku godzinach niemal został nakryty przez imperium i był zmuszony zabić szturmowców przeszukujących jego dom. Odczuwał duże zakłócenia w Mocy, bo okazało się, że na planetę przybył jego przyjaciel - Kai , lecz nie była to już ta sama osoba, był to młody inkwizytor wysłany przez swojego mentora, aby zdał swój test. Po krótkim czasie byli przyjaciele spotkali się i rozpoczęli walkę, podczas której Teric próbował uświadomić Kaiowi, że robi źle. Młody uczeń inkwizytora nie posłuchał rady i kontynuował walkę, którą wygrywał Norto, lecz w wyniku wsparcia ze strony AT-ST był zmuszony uciekać. Podstępem i Mocą sprawił, aby maszyny strzelały w zbiorniki z paliwem i tym samym wysadziły całą placówkę. Teric osiągnął tym wielkie zwycięztwo, ale nie uzyskał tego, co chciał, a poszkodowany Kai opuścił planetę na swoim promie, wmawiając sobie, że Teric zginął od wybuchu, tym samym mówiąc mistrzowi o zwycięztwie nad swoim wrogiem.Od tego czasu Teric próbował skontaktować się z Daako, używając telepatii i urządzeń Imperium. Rok po tych wydarzeniach Norto i Arfour, która nadała sygnał ze współrzędnymi, zostali odnalezieni przez Daako Hoofa , któremu udało się naprawić swój statek i opuścić Kashyyyk.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki